torsdag 15 mars 2012


Hälsoprofil och Heartware v 11

Blandad kompott denna 4-dagarsvecka: Premiär för orienteringen ute för första gången, hinderbana, spökboll, röris och dans.
Skönt att vi närmar oss våren och ljuset och jag tycker att alla grupper fungerar jättebra på idrotten. Alla kämpar på riktigt bra och är glada, precis som det skall vara! :)
Nästa vecka skall vi gå igenom inlämningarna av läxan i Heartware och det är alltid lika kul att läsa hur alla funderar, skriver och ritar.
Några härliga exempel hittills vad man är bra på: "Jag är bra på att tåla motgångar när det andra laget vinner, jag tycker jag är bra för jag bryr mej inte" (Leo)
"Jag är bra på att förändra rädsla till mod. Som t ex när jag var i Alperna så skulle jag åka i en backe som hette motblan och den var jätteisig men så åkte jag ändå och tänkte jag hela tiden "rädsla försvinner"...Då gick det bra." (Herman)
"Jag är bra på att vara ärlig. Om något t ex har gått sönder så säger jag det" (Estelle)
"Jag är bra på att sprida glädje i min släkt" (Mira)

Nu är det f ö vårplanering för fullt med bl a golf där vi skall planera in en familjedag uppe på klubben, Mountainbikedag med 3:or och 4:or, Vårrus, Minimara, Expeditioner, orientering osv. KUL!

Ha en fin helg nu allesammans! <3
Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar