fredag 24 augusti 2012

Då var vi igång! :)

Nytt läsår! Nya möjligheter!
Det känns alltid lika spännande varje år med nya elever och vara med i utvecklingen av vår skola som bara växer och växer. Det är också kul att komma på nya typer av aktiviteter i idrottsämnet för att komma vidare och inspireras både för egen del och för elevernas skull. Jag skall i dagarna få mer utbildning i geocachingen av min vän Robban Kärrlander så jag kan sätta igång arbete med det också redan nu i höst tänkte jag. Planen är att jag skall skapa Team om 3-4 st i klasserna som skall ut och cacha i naturen och ev sen blogga om det i klassrummet.
Geocaching är ju som en modern form av skattjakt där man med GPS letar fram gömda plastburkar med spännande innehåll (tankenötter eller smågrejer) ute i naturen. Det har blivit en stor sport ute i världen som fler och fler håller på med. Vill man läsa mer om det kan man gå in på Geocaching.com som är den centrala sidan för sporten.

Annat som händer: Renata Chlumska är inbokad för kickoff i Heartware med eleverna i årskurserna 1-5 den 13 september, då kommer hon hit och föreläser i tre omgångar under dagen.

För övrigt är det friidrott som gäller nu, och samarbetslekar, för att få igång och ihop grupperna ordentligt. Vi har hoppat höjdhopp denna veckan, och tränat löpning 60 m på Apotekarängen med riktiga startblock. Vi har också haft kurirstafett.
Eleverna i 3:an har en önskan om att få komma upp på nya fina IP och ha en frilufts-tävlings-dag i friidrott, så vi skall försöka få till en sån dag här framöver också.

Ha en jätteskön helg nu allesammans!
Bamsekramar från Ulrika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar